WorldTour

Yuzzu nieuwe partner van Lotto Soudal!

06/09/2019

In navolging van de verlenging van de partnerships met Lotto, Soudal en G&V Energy Group, mag de ploeg een nieuwe partner verwelkomen. Yuzzu – de nieuwe naam van Touring Verzekeringen – zal vanaf morgen tijdens de Brussels Cycling Classic zichtbaar zijn op de broek van de Lotto Soudal-renners. De samenwerking loopt minstens tot eind 2021, waarbij Yuzzu vanaf volgend jaar ook op de shirts zal te zien zijn.

Kenneth Vansina, Chief Customer Experience Yuzzu: “Dit is de echte start van Yuzzu, de nieuwe naam van Touring Verzekeringen, Belgische marktleider in directe verzekeringen. Ons doel is om onze nieuwe, frisse naam vanaf nu in de markt te zetten als betrouwbare verzekeringspartner in het dagelijkse leven van onze klanten  , en wij zien daarvoor in Lotto Soudal een perfecte partner. De wielersport staat dicht bij de mensen en is heel populair in België. Met dit partnerschap hopen wij naast Wallonië, waar wij al een aanzienlijk marktaandeel hebben, ook in Vlaanderen verder te groeien.”

“De roots van ons bedrijf ligt bij mobiliteit en dat gegeven vinden we bij Lotto Soudal zeker terug. Vanaf nu starten we met onze communicatie- en activatiecampagnes, waarvan de sponsoring van Lotto Soudal een heel belangrijke is. We hebben kennis gemaakt met de andere partners en merken een familiale maar gepassioneerde sfeer, in lijn met onze kernwaarde ‘dynamic’. Ook in de talentontwikkeling die de ploeg kenmerkt, herkennen wij een aspect van verzekeringen dat wij hoog in het vaandel dragen, namelijk ‘care’.”

John Lelangue, general manager Lotto Soudal: “Het moment van de start van de samenwerking is zeer accuraat. Yuzzu begint hun nieuwe naam te activeren, wij zullen morgen in de Brussels Cycling Classic al rijden met het logo van Yuzzu op de broek. Volgend seizoen wordt die visibiliteit nog uitgebreid op het shirt. Voor hen is dit de eerste samenwerking ooit in de sport en we zijn uiteraard verheugd dat dit met Lotto Soudal gebeurt. Yuzzu heeft een grote link met mobiliteit, een kenmerk dat ook bij ons van toepassing is. Zij zijn een Belgisch bedrijf, met zowel in Wallonië als Vlaanderen een belangrijke markt, wij zijn dé Belgische WorldTour-ploeg. We hopen dat zij net als onze naamsponsors en andere cosponsors een trouwe partner kunnen worden!”

Yuzzu is de Belgische marktleider in directe verzekeringen en maakt deel uit van de AXA-groep. Met 165 werknemers beheert de onderneming de auto-, motor- of woonverzekering voor meer dan 150.000 klanten. Via haar multichannelstrategie combineert Yuzzu de onlineverkoop van verzekeringen met een dienstverlening via zijn shops en callcenter, volgens de behoeften van de klant. Yuzzu is het nieuwe Touring Verzekeringen.

yuzzu.be

Partners

X